Det er ikke alltid like lett å skille seg ut i mengden. Det finnes et hav av forskjellige firmaer og bedrifter der ute, og du vil mest sannsynlig finne en konkurrent eller to innenfor ditt område. Derfor kan det være godt med noen gode tips til hvordan du kan skille deg ut med noen gode tips til digital markedsføring.
Vi har funnet frem noen gode tips du kan benytte deg av dersom du ønsker å gjøre bedriften din mer synlig på nett og på sosiale medier. Forhåpentligvis kan du ta med deg noen av tipsene videre slik at bedriften din kan bli enda mer synlig.
Bli synlig på sosiale medier
Instagram er en av de mest populære plattformene å drive markedsføring på. Her kan du nemlig drive markedsføring helt gratis ved å poste innlegg og historier av god kvalitet. Om du bruker Instagram riktig så kan dette være et helt supert verktøy. Selv om mange kanskje tenker at hashtags er «ut», så vil vi absolutt anbefale deg å benytte deg av noen gode emneknagger. Finn noen som passer til innholdet du poster og pass på at de du bruker faktisk brukes av andre også. Det er ikke noe poeng i å bruke en hashtag dersom ingen sjekker det.
Videre er det viktig at profilen din representerer hvem du og din bedrift er. Hvilken tone har dere når dere formidler, hvilke farger bruker dere mest? Prøv å være konsise slik at det er enklere for forbrukerne å følge med. Post litt bilder av hvordan dere har det på kontoret eller under produksjon av produktet ditt. Vis hvordan dere har det på jobb og hvordan hverdagen hos dere ser ut. Vis fine bilder eller illustrasjoner av produktet og eller tjenestene dere tilbyr. Kanskje skal dere slå til med en konkurranse slik at brukerne tagger hverandre og flere vil se profilen deres? Del ut noen av deres egne produkter eller tjenester og legg til en kul t-skjorte eller powerbank med logoen deres på fra Axon Profil.
Blir synlig på Google
Undersøkelser viser at om din bedrift eller din nettside dukker opp etter de første 30 søkene på Google, så er det som om du ikke eksisterer. De aller fleste titter kun på den første resultatsiden, men de færreste beveger seg noe lenger enn 30 resultater. Med det er det altså viktig at din nettside er attraktiv for Google slik at du havner høyt opp på resultatlisten til søkerne. Det er der derfor viktig å sette av en liten del av markedsføringsbudsjettet til det som kalles for SEO, søkemotoroptimalisering.
Det er flere aktiviteter som går innenfor denne kategorien, og noen av dem kan dere også gjøre selv, eller ansette noen til å gjøre. Bruk for eksempel Google AdWords for å havne høyt oppe på listen innenfor visse søkeord, eller pass på at dere har riktige keywords på nettsiden deres i deres egne tekster. Til slutt kan dere også bestille link building artikler slik at dere blir enda mer attraktive for søkemotorene.